Ταξιδεύω πολύ συχνά από την πρωτεύουσα για την Ήπειρο -για την γενέτειρά μου- φυσικά από τον μοναδικό δρόμο που υπάρχει, μέσω Κορίνθου - Πάτρας - Ιωαννίνων. Η κατάσταση του δρόμου και όχι εθνικής οδού όπως την ονομάζουν, είναι από άθλια έως σοβαρά επικίνδυνη. Μάλιστα, στο κομμάτι Κόρινθος – Πάτρα συμβαίνουν τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία από οπουδήποτε αλλού.
Κάθε φορά που διασχίζουμε αυτό τον δρόμο κάνουμε την προσευχή μας για να φτάσουμε ζωντανοί. Όλες και όλες δυο λωρίδες κυκλοφορίας, χωρίς προστατευτική μπάρα στην μέση, χωρίς κανένα ίχνος ασφάλειας για τους οδηγούς. Κι όλα αυτά το 2011. Tην εποχή του διαδικτύου και του διαστήματος εμείς κινούμαστε σε δρόμους που τους έφτιαξαν το '60 και από τότε τίποτε.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το ανίκανο κράτος όχι μόνο δεν κατάφερε να φτιάξει ένα δρόμο της προκοπής, αλλά έδωσε μεγάλα κομμάτια του σε ιδιώτες με την μέθοδο της παραχώρησης για περισσότερα από 30 χρόνια και με όρους αποικιοκρατικών συμβάσεων. Να σημειωθεί ότι οι συμβάσεις αυτές ψηφίστηκαν ομόφωνα στην βουλή από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Ακόμη και η Ιόνια Οδός, ένα έργο μεγαλόπνοο που εξαγγέλθηκε με τιμές και δάφνες και μας είπαν ότι θα είχε ολοκληρωθεί το 2011(;), δεν έχει ακόμη ξεκινήσει. Έτσι, από την Πάτρα έως τα Ιωάννινα οι οδηγοί κυκλοφορούν σε ένα απαρχαιωμένο μονοπάτι.
Για να επανέλθουμε όμως στις συμβάσεις, οι εταιρίες μπορεί να μην έχουν φτιάξει ακόμη κανένα δρόμο, να μην έχουν ολοκληρώσει κανένα έργο, έχουν όμως καταφέρει να φτιάξουν περισσότερους σταθμούς διοδίων και βεβαίως να αυξάνουν συνεχώς το κόμιστρο με αποτέλεσμα να πληρώνουμε κάποιους για ένα έργο που θα γίνει ….αργότερα. Αυτά βεβαίως συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα και σε (χωρίς ίχνος προσβολής από μέρους μου) σε χώρες του τρίτου κόσμου. Είναι αδιανόητο να μπαίνεις στο κομμάτι Κόρινθος – Πάτρα και να σου ζητούν διόδια. Είναι ληστεία (αφού σου παίρνουν τα χρήματα με το έτσι θέλω) μετά απόπειρας φόνου (όποιος έχει διασχίσει αυτό τον δρόμο καταλαβαίνει τι εννοώ).
Κι ενώ κάποιοι πολίτες κατάφεραν να γνωστοποιήσουν το θέμα αυτό στην κοινωνία, οι υπουργοί τώρα ξυπνούν και ζητούν επαναδιαπραγματεύσεις με τις εταιρίες για να μειωθούν τα διόδια. Άρα, κάποιοι δεν έκαναν καλά την δουλειά τους και υπέγραφαν εις βάρος του ελληνικού λαού. Πρέπει λοιπόν να αγωνιστούν και για να μειώσουν τα διόδια, αλλά και για να στείλουν φυλακή όσους το αξίζουν. Κύριοι δικαστές το ξέρετε ότι με αυτά και με εκείνα που ανέχεστε, έχουμε 2011 και δεν υπάρχει ένας ολοκληρωμένος οδικός άξονας που να τέμνει την μικρή μας χώρα;
Γιώργος Κολοβάτσιος